Guerilla Games ha rilasciato un aggiornamento piuttosto corposo per Horizon Zero Dawn.
Da oggi, è possibile scaricare la patch 1.30 che risolve ulteriormente i problemi di progressione riscontrati da alcuni giocatori. Inoltre, la patch include l’attesissima opzione Nuova partita+. Con Nuova partita+ sarà possibile rivivere le avventure di Aloy senza perdere lo sviluppo del personaggio e l’inventario raccolto. I giocatori non potranno superare il livello 50, ma accumuleranno punti esperienza durante l’avventura.
Gli sviluppatori hanno aggiunto anche la versione aggiornata di armi e costumi esistenti, fornendo un ulteriore slot per le modifiche. Questi oggetti non saranno economici e costeranno qualche frammento extra.
Prima di iniziare una nuova avventura è possibile regolare manualmente il livello di difficoltà a proprio piacimento. Per i giocatori che cercano una vera sfida offriamo la difficoltà Ultra difficile. Questo nuovo livello di difficoltà migliora i sensi e il comportamento delle Macchine, limita il recupero della salute del giocatore e apporta altre modifiche minori. I giocatori che decidono di impostare il gioco su Ultra difficile non potranno passare a un livello di difficoltà minore.
La modalità Nuova partita+ offre inoltre 2 nuovi trofei e ulteriori elementi sbloccabili, come la possibilità di aggiungere la pittura facciale o di modificare il Focus di Aloy.
Di seguito vi riportiamo, nel dettaglio, tutte le novità dell’update 1.30:
• New game+ added for players who want to play through the game with their existing gear.
• Ultra Hard mode is added for the players that are up for another challenge!
• Added two new trophies to the game: One for completing New game+ and one for completing New game+ in ultra-hard mode.
• Added support for all EU and US text Languages on EU and US games.
GENERAL FIXES
• Fixed an issue for some players in “The Looming Shadow” where two guards would disappear after Blameless Marad speaks to them.
• Fixed an issue for certain players with the Lodge Ropecaster where the Ropecaster’s anchors that are automatically shot in the ground would not lock into the terrain while shooting from a crouched position.
• Fixed an issue for some players where bandit camps would incorrectly display as ‘Undiscovered’ within the world map if the player had cleared all bandit camps.
• Fixed an issue with “Cauldron Zeta” where for some players the quest log would disappear after completing the quest.
• Fixed an issue that some players encountered with the animations of Aloy. When the player would perform a melee attack and use the Focus almost simultaneously, it would cause Aloy’s upper body to twist unnatural for a moment.
• Fixed an issue with the humanoid scream and attack indicators.
• Fixed an issue in “Deep Secrets of the Earth” where for some players the data points in Sobeck’s office were not obtainable if the player wanted to pick them after the explosion caused by Helis, as they had disappeared.
• Fixed an issue with the Tearblaster statistics being incorrectly displayed in the weapon wheel.
PROGRESSION ISSUE FIXES
• Fixed an issue in “Field of the Fallen” where for some players Erend would not appear when the quest objective is ‘Talk to Erend’ and thus blocking progression of this quest.
• Fixed an issue in “The City of the Sun” where some players might teleport through the protester scene, blocking progression as Erend would not open the door to Olin’s apartment.
CRASH FIXES
• Fixed miscellaneous crashes.
MISCELLANEOUS FIXES
• Minor text fixes.